電影原聲帶 史瑞克2[Shrek 2] 專輯歌詞

Accidentally In Love 歌詞



Artist:Counting Crows

So she said what's the problem baby
What's the problem I don't know
Well maybe I'm in love (love)
Think about it every time
I think about it
Can't stop thinking 'bout it

How much longer will it take to cure this
Just to cure it cause I can't ignore it if it's love (love)
Makes me wanna turn around and face me but I don't know nothing 'bout love

Come on, come on
Turn a little faster
Come on, come on
The world will follow after
Come on, come on
Cause everybody's after love

So I said I'm a snowball running
Running down into the spring that's coming all this love
Melting under blue skies
Belting out sunlight
Shimmering love

Well baby I surrender
To the strawberry ice cream
Never ever end of all this love
Well I didn't mean to do it
But there's no escaping your love

These lines of lightning
Mean we're never alone,
Never alone, no, no

Come on, Come on

Move a little closer
Come on, Come on
I want to hear you whisper
Come on, Come on
Settle down inside my love

Come on, come on
Jump a little higher
Come on, come on
If you feel a little lighter
Come on, come on
We were once
Upon a time in love

We're accidentally in love
Accidentally in love (x7)

Accidentally

I'm In Love, I'm in Love,
I'm in Love, I'm in Love,
I'm in Love, I'm in Love,
Accidentally (X 2)

Come on, come on
Spin a little tighter
Come on, come on
And the world's a little brighter
Come on, come on
Just get yourself inside her

Love ...I'm in love



Holding Out For A Hero 歌詞



Artist:Frou Frou

Where have all the good men gone
And where are all the gods?
Where's the street-wise Hercules
To fight the rising odds?

Isn't there a white knight upon a fiery steed?
Late at night I toss and turn and dream
of what I need

[Chorus]

I need a hero
I'm holding out for a hero 'til the end of the night
He's gotta be strong
And he's gotta be fast
And he's gotta be fresh from the fight
I need a hero
I'm holding out for a hero 'til the morning light
He's gotta be sure
And it's gotta be soon
And he's gotta be larger than life

Somewhere after midnight
In my wildest fantasy
Somewhere just beyond my reach
There's someone reaching back for me
Racing on the thunder end rising with the heat
It's gonna take a superman to sweep me off my feet

[Chorus]

Up where the mountains meet the heavens above
Out where the lightning splits the sea
I would swear that there's someone somewhere
Watching me

Through the wind end the chill and the rain
And the storm and the flood
I can feel his approach
Like the fire in my blood


Changes 歌詞



Featuring:Butterfly Boucher Feat.David Bowie

Oh yeah
Mm
Still don't know what I was waiting for
And my time was running wild
A million dead-end streets and
Every time I thought I'd got it made
It seemed the taste was not so sweet
So I turned myself to face me
But I've never caught a glimpse
Of how the others must see the faker
I'm much too fast to take that test

Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Don't want to be a richer man
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Just gonna have to be a different man
Time may change me
But I can't trace time

I watch the ripples change their size
But never leave the stream
Of warm impermanence
So the days float through my eyes
But stil the days seem the same
And these children that you spit on
As they try to change their worlds
Are immune to your consultations

They're quite aware of what they're going through

Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Don't tell them to grow up and out of it
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Where's your shame
You've left us up to our necks in it
Time may change me
But you can't trace time

Strange fascination, fascinating me
Ah changes are taking the pace I'm going through

Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Oh, look out you rock 'n rollers
Ch-ch-ch-ch-changes
(Turn and face the strange)
Ch-ch-changes
Pretty soon now you're gonna get a little older
Time may change me
But I can't trace time
I said that time may change me
But I can't trace time


As Lovers Go(Ron Fair Remix) 歌詞



Artist:Dashboard Confessional

She said 'i've gotta be honest,
You're wasteing your time if you're fishing round here.'
And i said 'you must be mistaken,
Cause i'm not fooling...this feeling is real'
She said...she said 'you gotta be crazy,
What do you take me for? Some kind of easy mark?
' No, you've got wits, you've got looks,
You've got passion, but I swear that you've got me all wrong.'

All wrong.
All wrong.
But you got me...

I'll be true, i'll be useful...
I'll be cavalier...i'll be yours my dear.
And i'll belong to you...
If you'll just let me through.
This is easy as lovers go,
So don't complicate it by hesitating.
And this is wonderful as loving goes,
This is tailor-made, whats the sense in waiting?

And i said 'i've gotta be honest
I've been waiting for you all my life.'
For so long i thought i was asylum bound,

But just seeing you makes me think twice.
And being with you here makes me sane,
I fear i'll go crazy if you leave my side.
You've got wits...you've got looks,
You've got passion but are you brave enough to leave with me tonight?

Tonight.
Tonight.
But you've got me...

I'll be true, i'll be useful...
I'll be cavalier...i'll be yours my dear.
And i'll belong to you...
If you'll just let me through.
This is easy as lovers go,
So don't complicate it by hesitating.
And this is wonderful as loving goes,
This is tailor-made, whats the sense in waiting?
This is easy as lovers go,
So don't complicate it by hesitating.
And this is wonderful as loving goes,
This is tailor-made, whats the sense in waiting?



Funkytown 歌詞



Artist:Lipps/Inc.

Gotta make a move to a
Town that's right for me
Town to keep me movin'
Keep me groovin' with some energy

Well, I talk about it
Talk about it
Talk about it
Talk about it
Talk about, Talk about
Talk about movin

Gotta move on
Gotta move on
Gotta move on

Won't you take me to
Funkytown
Won't you take me to
Funkytown
Won't you take me to
Funkytown
Won't you take me to
Funkytown

Gotta make a move to a

Town that's right for me
Town to keep me movin'
Keep me groovin' with some energy

Well, I talk about it
Talk about it
Talk about it
Talk about it
Talk about, Talk about
Talk about movin

Gotta move on
Gotta move on
Gotta move on

Won't you take me to
Funkytown
Won't you take me to
Funkytown
Won't you take me to
Funkytown
Won't you take me to
Funkytown


I'm On My Way 歌詞



Artist:Rich Price

If I lift my head
From the bed of stars, the ocean wide
If I call your name out
Would you carry me on inside
If I close my eyes
Let me put my faith in the whole design
Could you raise your voice up
Feeling that hope
Together with mine, yeah

But I'm on my way
Yes I'm on my way
I said I'm on my way, yeah
But I'm on my way

If I'm on my way now
I'm better for it all cause I'm moving on
And whether they might say
I belong you can see
Yeah you can say
I'm gone


But I'm on my way
Yes I'm on my way
Said I'm on my way, yeah
Said I'm on my way,

I'll never find my way back here from anywhere
I'll never find my way back here from anywhere
I'll never find my way back here from anywhere
I'll never find my way back here from anywhere

But I'm on my way
I said I'm on my way
Yes I'm on my way
I'm on my way
Said I'm on my way
Yes I'm on my way
I'm on my way
Said I'm on my way
Yeah
But I'm on my way


I Need Some Sleep 歌詞



Artist:Eels

I need some sleep
You can't go home like this
I try counting sheep
But there's one I always miss

Everyone says I'm getting down to low
Everyone says, 'You just gotta let it go'
You just gotta let it go
You just gotta let it go

I need some sleep time to put the old horse down
I'm in too deep and the wheels keep spinning round


Everyone says I'm getting down to low
Everyone says, 'You just gotta let it go'
You just gotta let it go
You just gotta let it go

You just gotta let it go
You just gotta let it go
You just gotta let it go


Ever Fallen In Love 歌詞



Artist:Pete Yorn

You spurn my natural emotions
You make me feel like dirt
And I'm hurt
And if I start a commotion
I run the risk of losing you
And that's worse

Ever fallen in love with someone
Ever fallen in love
In love with someone
Ever fallen in love
In love with someone
You shouldn't've fallen in love with

I can't see much of a future
Unless we find out what's to blame
What a shame
And we won't be together much longer
Unless we realize that we are the same

Ever fallen in love with someone
Ever fallen in love
In love with someone
Ever fallen in love
In love with someone
You shouldn't've fallen in love with


You disturb my natural emotions
You make me feel like dirt
And I'm hurt
And if I start a commotion
I'll only end up losing you
And that's worse

Ever fallen in love with someone
Ever fallen in love
In love with someone
Ever fallen in love
In love with someone
You shouldn't've fallen in love with

Ever fallen in love with someone
Ever fallen in love
In love with someone
Ever fallen in love
In love with someone
You shouldn't've fallen in love with
Fallen in love with
Ever fallen in love with someone
You shouldn't've fallen in love with


Little Drop Of Poison 歌詞



Artist:Tom Waits

I like my town with a little drop of poison
Nobody knows they're lining up to go insane
I'm all alone, I smoke my friends down to the filter
But I feel much cleaner after it rains

She left in the fall, that's her picture on the wall
She always had that little drop of poison
She left in the fall, that's her picture on the wall
She always had that little drop of poison

Did the devil make the world while god was sleeping
Someone said you'll never get a wish from a bone
Another wrong good-bye and a hundred sailors
That deep blue sky is my home


She left in the fall, that's her picture on the wall
She always had that little drop of poison
She left in the fall, that's her picture on the wall
She always had that little drop of poison

A rat always knows when he's in with weasels
Here you lose a little every day
I remember when a million was a million
They all have ways to make you pay
They all have ways to make you pay


You're So True 歌詞



Artist:Joseph Arthur

I'm strange
And you're strange
Don't want you to change
No way
Ah ha ha ah

Why can't I explain
Flying to the sun
Without a plane
When you're here
Ah ha ha ah

And don't you worry
'bout me babe
Cuz I'm right here
For you to say
Hope you know
You inspire me
You're a flower
And I'm a bee
I need you
Ah ha ha ah

All this
You do for free
Give me hope
And I can see
You're so true
Ah ha ha ah

And don't you
Worry bout me babe
Cuz I'm right there
For you to say

All the day
All the time

You and I know
You're the waves of my ocean
Here's my ring and my devotion
All the time
All the time
You and I know
You're the waves of my ocean
Here's my ring and my devotion

Ah ah ah ah
Ah ah ah ah
You're so true
Ah ah ah ah
Ah ah ah ah

Ah ah ah ah
Ah ah ah ah
You're strange
And I'm strange
Don't want you to change
No way
How can I explain
Flying to the sun
Without a plane
When you're here
Ah ha ha ha

And don't you worry
'bout me babe
Cuz i'm right here
For you to say
Don't you worry
'bout me babe
Cuz I'm right here
For you to say



People Ain't No Good 歌詞



Featuring:Nick Cave&The Bad Seeds

People just ain't no good
I think that's welll understood
You can see it everywhere you look
People just ain't no good

We were married under cherry trees
Under blossom we made pour vows
All the blossoms come sailing down
Through the streets and through the playgrounds

The sun would stream on the sheets
Awoken by the morning bird
We'd buy the Sunday newspapers
And never read a single word

People they ain't no good
People they ain't no good
People they ain't no good

Seasons came, Seasons went
The winter stripped the blossoms bare
A different tree now lines the streets
Shaking its fists in the air
The winter slammed us like a fist
The windows rattling in the gales
To which she drew the curtains
Made out of her wedding veils


People they ain't no good
People they ain't no good
People they ain't no good at all

To our love send a dozen white lilies
To our love send a coffin of wood
To our love let aal the pink-eyed pigeons coo
That people they just ain't no good
To our love send back all the letters
To our love a valentine of blood
To our love let all the jilted lovers cry
That people they just ain't no good

It ain't that in their hearts they're bad
They can comfort you, some even try
They nurse you when you're ill of health
They bury you when you go and die
It ain't that in their hearts they're bad
They'd stick by you if they could
But that's just bullshit
People just ain't no good

People they ain't no good
People they ain't no good
People they ain't no good
People they ain't no good at all


Fairy Godmother Song 歌詞



Artist:Jennifer Saunders

Your fallen tears have called to me, so here comes my sweet remedy.
I know what every princess needs for her to live life happily.
With.. just a wave of my magic wand your troubles will soon be gone.
With a flick of the wrist in just a flash, you land a prince with a ton of cash,
A high priced dress made by mice no less!
Some crystal glass pumps and almost dressed!
Worries will vanish your soul will cleanse
Confide in your very own furniture friends
We'll help you set a new fashion trend!

I'll make you fancy, I'll make you great!
The kind of gal a prince would date
They'll write your name on the bathroom wall
MALE VOICE: For happy ever after- give Fiona a call!

A sporty carriage to ride in style. A sexy man-boy chauffer Kyle.
Vanish your blemishes, tooth decay.. celulite thighs will fade away
A hool and a hey! Have a Bichon Frise

And oh, what the hey... have a Bichon Frise!

Nip and tuck here and there, to land that prince with the perfect hair.
Lipstick liners, shadow blush! to get that prince with a sexy tush.
Lucky day, hunk buffet
For the lipstick a roll in the hay
You can swoon on the moon with the prince to this tune

Don't be drab, you'll be fab
Your prince will have rock-hard abs
Cheese souflee
*something unintelligible, maybe Valentine's Day?*
Have some chicken fricassee

(chorus)


Livin' La Vida Loca(The Shrek Version) 歌詞



Featuring:Eddie Murphy&Antonio Banderas

Uno, dos, quatro hit it!
this is donkey t'all
Shes into superstition
Black Cats And Voodoo Dolls
I feel A remonition
That girls gonna make me fall

Shes into new sensations
New kicks in the candle light
shes got a new addiction
For every day and night

Shell make you take your clothes off
And go dancin in the rain
She'll make you live her crazy life
but she'll take away pain
like a bullet to your bra-i-ain

Upside-INside out
Livin la vida loca
Shell push and pull you down
Livin La vida loca
Her lips are devil red
and her skins the colour moca
She will wear you out
livin la vida loca
livin la vida loca


a-a-a-a-a-a-a-a-a--a-a

Hey donkey thats spanish!

Woke up in New York City
In a funky Cheap motel
She took my heart, She took my money
She must've slipped me a sleeping pill
She never drinks the water
Makes you order Fresh Champagne
And once youve had a taste or her
U'll never be the same
She'll make you go insane

(chorus)

COme on

OW!!!!!!!!! (echo)

OH, She livin la vida loca

Break it down

(Chorus again)



Holding Out For A Hero(Bouns Track) 歌詞



Artist:Jennifer Saunders

Where have all the good men gone
And where are all the gods?
Where's the street-wise Hercules
To fight the rising odds?
Isn't there a white knight upon a fiery steed?
Late at night toss and turn and dream of what I need

(Chorus)
I need a hero
I'm holding out for a hero 'til the end of the night
He's gotta be strong
And he's gotta be fast
And he's gotta be fresh from the fight
I need a hero
I'm holding out for a hero 'til the morning light
He's gotta be sure
And it's gotta be soon
And he's gotta be larger than life

Somewhere after midnight
In my wildest fantasy

Somewhere just beyond my reach
There's someone reaching back for me
Racing on the thunder and rising with the heat
It's gonna take a superman to sweep me off my feet

(Chorus)

Up where the mountains meet the heavens above
Out where the lightning splits the sea
I would swear that there's someone somewhere
Watching me

Through the wind and the chill and the rain
And the storm and the flood
I can feel his approach
Like the fire in my blood

(Chorus)



電影原聲帶 歷年專輯